Tavallaan Viestintävirasto toteuttaakin jo asiakaspalvelutehtävää somessa. Esimerkiksi Tietoturvapäivän FB-sivulla ainakin yritetään vastata tykkääjien tietoturvapulmiin ja -huoliin tai ainakin vinkata paremmasta tiedonlähteestä. Viimetalvinen Tietoturvapäivään liittynyt Suomi24-keskustelupalsta oli puhdasverinen asiakaspalvelukanava, vaikkei myytävistä tuotteista tai palveluista ollutkaan kyse.
Viestintäviraston kuluttajatuotteista sosiaalisen median hyödyntäminen asiakaspalvelunäkökulmasta voisi sopia fi-verkkotunnuksille. Tällä hetkellä fi-tunnusten asiakaspalvelukanavia ovat puhelinpalvelu ja domain.fi-sivusto, jolla ei ole vuorovaikutteisia toiminnallisuuksia. Esimerkiksi FB-asiakaspalvelusivun perustamisen plussia olisivat:
- asiakaspalvelun puhelukuorman keventyminen
- vinkkien ja neuvojen selaaminen on asiakkaalle helppoa
- linkkien jakaminen domai.fi-sivuston tarkempiin ohjeisiin helppoa
- tiedottaminen saa uuden kanavan
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti