tiistai 3. tammikuuta 2012

Asiakaspalvelusta päivää!

Organisaation kannalta sosiaalisen median läsnäolon yksi kulmakivistä on ihmisten kohtaaminen ja yhdessä tuotetusta sisällöstä synytynyt lisäarvo niin organisaatiolle itselleen kuin sen asiakkaille/sidosryhmille. Mikä siis olisi luontevampi kanava asiakaspalvelulle?

Tavallaan Viestintävirasto toteuttaakin jo asiakaspalvelutehtävää somessa. Esimerkiksi Tietoturvapäivän FB-sivulla ainakin yritetään vastata tykkääjien tietoturvapulmiin ja -huoliin tai ainakin vinkata paremmasta tiedonlähteestä. Viimetalvinen Tietoturvapäivään liittynyt Suomi24-keskustelupalsta oli puhdasverinen asiakaspalvelukanava, vaikkei myytävistä tuotteista tai palveluista ollutkaan kyse.

Viestintäviraston kuluttajatuotteista sosiaalisen median hyödyntäminen asiakaspalvelunäkökulmasta voisi sopia fi-verkkotunnuksille. Tällä hetkellä fi-tunnusten asiakaspalvelukanavia ovat puhelinpalvelu ja domain.fi-sivusto, jolla ei ole vuorovaikutteisia toiminnallisuuksia. Esimerkiksi FB-asiakaspalvelusivun perustamisen plussia olisivat:
  • asiakaspalvelun puhelukuorman keventyminen
  • vinkkien ja neuvojen selaaminen on asiakkaalle helppoa
  • linkkien jakaminen domai.fi-sivuston tarkempiin ohjeisiin helppoa
  • tiedottaminen saa uuden kanavan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti